70 годин , з них 3 години резервний час
Вступ (5 годин)
№
|
Тема уроку
|
Дата проведення
|
1
|
Науки, що вивчають природу
|
|
2
|
Методи вивчення природи
|
|
3
|
Міні – проект «Визначні вченні натуралісти»
|
|
4
|
Обладнання для вивчення природи
|
|
5
|
Дослідницький практикум. Складання переліку побутових вимірювальних
приладів та здійснення вимірювання за допомогою одного з них
|
|
Розділ І. Тіла, речовини та явища навколо нас (14
годин)
№
|
Тема уроку
|
Дата проведення
|
6
|
Тіла навколо нас. Характеристики тіла, їх вимірювання.
|
|
7
|
Практична робота « Вимірювання маси та розмірів різних тіл»
|
|
8
|
Речовини. Фізичні властивості речовин. Властивості твердих тіл, рідин і
газів
|
|
9
|
Атоми і хімічні елементи. Молекули. Рух молекул. Дифузія
|
|
10
|
Різноманітність речовин. Поняття про прості та складні речовини,
неорганічні та органічні речовини
|
|
11
|
Чисті речовини і суміші. Способи розділення сумішей
|
|
12
|
Практична робота «Розділення сумішей фільтруванням»
|
|
13
|
Явища природи. Фізичні явища, їх різноманітність
|
|
14
|
Механічні і теплові фізичні явища
|
|
15
|
Дослідницький практикум « Дослідження залежності швидкості випарювання
рідини від температури та площі поверхні»
|
|
16
|
Магнітні та електричні фізичні явища
|
|
17
|
Звукові та світлові фізичні явища
|
|
18
|
Хімічні явища, або хімічні реакції.
|
|
19
|
Міні - проект «Опале листя :
користь чи шкода ?»
|
|
Розділ ІІ Всесвіт (13 годин)
№
|
Тема уроку
|
Дата проведення
|
20
|
Небо і небесна сфера. Небесні світила. Видимі рухи світил
|
|
21
|
Небесні тіла
|
|
22
|
Поняття про сузір*я. значення зоряного неба в історії людства.
Відмінності між зорями. Міжзоряний простір
|
|
23
|
Сонце. Планети та планетні системи
|
|
24
|
Сонячна система
|
|
25
|
Відмінності між планетами
|
|
26
|
Зоряні системи – галактики. Відмінності між галактиками. Скупчення
галактик
|
|
27
|
Всесвіт та його складові
|
|
28
|
Людина і Всесвіт. Астрономія – наука, що вивчає Всесвіт
|
|
29
|
Всесвіт. Методи та засоби астрономічних досліджень
|
|
30
|
Практична робота «Визначення найвідоміших сузір*їв на карті зоряного
неба»
|
|
31
|
Міні – проект « Світ галактик»
|
|
32
|
Урок узагальнення
|
|
Розділ ІІІ . Земля – планета сонячної системи (15
годин)
Тема 1.1 Розміщення планети Земля в сонячній системі (5 годин)
№
|
Тема уроку
|
Дат проведення
|
33
|
Гіпотези та сучасні уявлення про виникнення Землі. Форма і розміри Землі.
Внутрішня будова Землі
|
|
34
|
Способи зображення Землі. Масштаб
|
|
35
|
Практичне заняття « Знаходження на карті та глобусі екватора, полюсів,
меридіанів, півкуль»
|
|
36
|
Рухи Землі. Пори року
|
|
37
|
Місяць – супутник Землі. Сонячні та місячні затемнення
|
|
Тема 1.2 Основні складові планети Земля (10 годин)
№
|
Тема уроку
|
Дата проведення
|
38
|
Грунт, його значення. Утворення грунту.
|
|
39
|
Властивості грунту. Догляд за грунтом.
|
|
40
|
Міні - проект « Користь та шкода
добрив»
|
|
41
|
Повітря – суміш газів. Значення повітря. Властивості повітря
|
|
42
|
Вода на Землі. Властивості води. Три стани води. Кругообіг води.
|
|
43
|
Вода – розчинник. Розчинні і нерозчинні речовини. Розчини в природі.
Практична робота «Вивчення розчинності речовин: глини, олії, лимонної
кислоти»
|
|
44
|
Практична робота «Дослідження впливу різних температур на розчинення цукру (солі) у воді»
|
|
45
|
Значення води в природі. Використання води людиною
|
|
46
|
Міні – проект « Як я використовую воду в своєму повсякденному житті»
|
|
47
|
Узагальнення вивченого з теми
|
|
Тема 2 Планета Земля як середовище життя організмів
(15 годин)
Тема 2.1 Гриби, бактерії (7 годин)
№
|
Тема уроку
|
Дата проведення
|
48
|
Організм і його властивості. Клітина будова організмів
|
|
49
|
Різноманітність організмів. Рослини
|
|
50
|
Тварини. Різноманітність тварин
|
|
51
|
Міні – проект «тварини минулого»
|
|
52
|
Гриби
|
|
53
|
Бактерії
|
|
54
|
Міні - проект «Корисні та шкідливі
гриби та бактерії»
|
|
Тема 2.2
Різноманітність середовищ життя на планеті Земля (8 годин)
№
|
Тема уроку
|
Дата проведення
|
55
|
Умови життя на планеті Земля. Середовище життя. Чинники середовища. Вплив
на організм чинників неживої природи.
|
|
56
|
Пристосування організмів до періодичних змін умов середовища
|
|
57
|
Міні - проект . Складання
кросворду: «Весняна пора», «Зимовий
спокій організмів»
|
|
58
|
Різноманітність середовищ життя. Наземно – повітряне середовище,
пристосування живих організмів до життя у ньому
|
|
59
|
Водне середовище життя. Пристосування організмів до життя у воді
|
|
60
|
Грунтове середовище життя.
Пристосування організмів до життя у грунті
|
|
61
|
Вплив на організми чинників живої природи. Взаємозв*язки між організмами.
Співіснування організмів
|
|
62
|
Угрупування організмів. Екосистеми. Рослинний і тваринний світ своєї
місцевості
|
|
Тема 3 Людина на планеті Земля ( 8 годин)
№
|
Тема уроку
|
Дата проведення
|
63
|
Людина – частина природи. Зв*язок людини з природою . Зміни в природі, що виникають унаслідок природних
чинників і діяльність людини
|
|
64
|
Екологічні проблеми та їх розв*язання
|
|
65
|
Міні – проект «Будь природі другом»
|
|
66
|
Охорона природи. Червона
книга України
|
|
67
|
Практична робота «Складання Червоної книги своєї місцевості»
|
|
68
|
Заповідники, заказники, національні парки та їх значення для збереження
природи Землі
|
|
69
|
Урок серед природи
|
|
70
|
Урок узагальнення вивченого за рік
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар