середа, 28 серпня 2013 р.

Календарно - тематичне планування з природознавства 5 клас за новою програмою



70 годин , з них 3 години резервний час
Вступ (5 годин)
Тема уроку
Дата проведення
1
Науки, що вивчають природу

2
Методи вивчення природи

3
Міні – проект «Визначні вченні натуралісти»

4
Обладнання для вивчення природи

5
Дослідницький практикум. Складання переліку побутових вимірювальних приладів та здійснення вимірювання за допомогою одного з них


Розділ І. Тіла, речовини та явища навколо нас (14 годин)
Тема уроку
Дата проведення
6
Тіла навколо нас. Характеристики тіла, їх вимірювання.

7
Практична робота « Вимірювання маси та розмірів різних тіл»

8
Речовини. Фізичні властивості речовин. Властивості твердих тіл, рідин і газів

9
Атоми і хімічні елементи. Молекули. Рух молекул. Дифузія

10
Різноманітність речовин. Поняття про прості та складні речовини, неорганічні та органічні речовини

11
Чисті речовини і суміші. Способи розділення сумішей

12
Практична робота «Розділення сумішей фільтруванням»

13
Явища природи. Фізичні явища, їх різноманітність

14
Механічні і теплові фізичні явища

15
Дослідницький практикум « Дослідження залежності швидкості випарювання рідини від температури та площі поверхні»

16
Магнітні та електричні фізичні явища

17
Звукові та світлові фізичні явища

18
Хімічні явища, або хімічні реакції.

19
Міні -  проект «Опале листя : користь чи шкода ?»


Розділ ІІ Всесвіт (13 годин)
Тема уроку
Дата проведення
20
Небо і небесна сфера. Небесні світила. Видимі рухи світил

21
Небесні тіла

22
Поняття про сузір*я. значення зоряного неба в історії людства. Відмінності між зорями. Міжзоряний простір

23
Сонце. Планети та планетні системи

24
Сонячна система

25
Відмінності між планетами

26
Зоряні системи – галактики. Відмінності між галактиками. Скупчення галактик

27
Всесвіт та його складові

28
Людина і Всесвіт. Астрономія – наука, що вивчає Всесвіт

29
Всесвіт. Методи та засоби астрономічних досліджень

30
Практична робота «Визначення найвідоміших сузір*їв на карті зоряного неба»

31
Міні – проект « Світ галактик»

32
Урок узагальнення


Розділ ІІІ . Земля – планета сонячної системи (15 годин)
Тема 1.1 Розміщення планети Земля в сонячній системі  (5 годин)
Тема уроку
Дат проведення
33
Гіпотези та сучасні уявлення про виникнення Землі. Форма і розміри Землі. Внутрішня будова Землі

34
Способи зображення Землі. Масштаб

35
Практичне заняття « Знаходження на карті та глобусі екватора, полюсів, меридіанів, півкуль»

36
Рухи Землі. Пори року

37
Місяць – супутник Землі. Сонячні та місячні затемнення


Тема 1.2 Основні складові планети Земля (10 годин)
Тема уроку
Дата проведення
38
Грунт, його значення. Утворення грунту.

39
Властивості грунту. Догляд за грунтом.

40
Міні -  проект « Користь та шкода добрив»

41
Повітря – суміш газів. Значення повітря. Властивості повітря

42
Вода на Землі. Властивості води. Три стани води. Кругообіг води.

43
Вода – розчинник. Розчинні і нерозчинні речовини. Розчини в природі. Практична робота «Вивчення розчинності речовин: глини, олії, лимонної кислоти»

44
Практична робота «Дослідження впливу різних температур на розчинення  цукру (солі) у воді»

45
Значення води в природі. Використання води людиною

46
Міні – проект « Як я використовую воду в своєму повсякденному житті»

47
Узагальнення вивченого з теми


Тема 2 Планета Земля як середовище життя організмів (15 годин)
Тема 2.1 Гриби, бактерії (7 годин)
Тема уроку
Дата проведення
48
Організм і його властивості. Клітина будова організмів

49
Різноманітність організмів. Рослини

50
Тварини. Різноманітність тварин

51
Міні – проект «тварини минулого»

52
Гриби

53
Бактерії

54
Міні  - проект «Корисні та шкідливі гриби та бактерії»


Тема 2.2  Різноманітність середовищ життя на планеті Земля (8 годин)
Тема уроку
Дата проведення
55
Умови життя на планеті Земля. Середовище життя. Чинники середовища. Вплив на організм чинників неживої природи.

56
Пристосування організмів до періодичних змін умов середовища

57
Міні  - проект . Складання кросворду:  «Весняна пора», «Зимовий спокій організмів»

58
Різноманітність середовищ життя. Наземно – повітряне середовище, пристосування живих організмів до життя у ньому

59
Водне середовище життя. Пристосування організмів до життя у воді

60
Грунтове середовище  життя. Пристосування організмів до життя у грунті

61
Вплив на організми чинників живої природи.  Взаємозв*язки між організмами. Співіснування організмів

62
Угрупування організмів. Екосистеми. Рослинний і тваринний світ своєї місцевості


Тема 3 Людина на планеті Земля ( 8 годин)
Тема уроку
Дата проведення
63
Людина – частина природи. Зв*язок людини з природою . Зміни  в природі, що виникають унаслідок природних чинників і діяльність людини

64
Екологічні проблеми та їх розв*язання

65
Міні – проект «Будь природі другом»

66
Охорона  природи. Червона книга  України

67
Практична робота «Складання Червоної книги своєї місцевості»

68
Заповідники, заказники, національні парки та їх значення для збереження природи Землі

69
Урок серед природи

70
Урок узагальнення вивченого за рік


Немає коментарів:

Дописати коментар