ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ НА УРОКАХ ХІМІЇ
Хімія –
це один з найскладніших загальноосвітніх предметів. Успішно засвоїти навіть звичайний шкільний курс хімії досить нелегко. Тому моє завдання як
педагога полягає в тому, щоб включити кожного учня в активну діяльність, що
забезпечує формування і розвиток пізнавальних потреб навчання.
Необхідність застосування засобів ІКТ в роботі учителів хімії диктується
особливостями цього предмета, а саме, потребою в демонстрації явищ і їх
моделюванні. На перших етапах вивчення органічної хімії у 9 класі, велику трудність представляє просторова будова
органічних молекул.
У підручниках хімії приведені лише
декілька малюнків по будові молекул органічних речовин. У разі використання комп'ютерних технологій
будь-який об'єкт може бути представлений не лише в строго визначеній,
зафіксованій формі на площині, його можна переміщати в просторі і розглядати
під різними кутами. Широке використання анімації, електроних таблиць з використанням комп'ютера робить навчання цікавішим, зрозумілішим і легким для запам’ятовування.
Також, використання віртуальних лабораторій значно розширює кругозір дитини і
полегшує розуміння суті практичних та лабораторних робі.
Але я вважаю, що
головне достоїнство комп'ютерного проектування на уроці хімії - його
використання при розгляді вибохово і
пожежонебезпечних процесів, реакцій за участю токсичних речовин, що представляє
безпосередню небезпеку для здоров'я учня.
Комп'ютерні технології істотно посилюють
мотивацію вивчення хімії, підвищують рівень індивідуалізації навчання,
інтенсифікують процес навчання, підвищують зацікавленість та рівень знань учнів у вивченні предмету.